Obchodní vyjednávání je oblíbeným tématem pro školení obchodníků. Málokdo  si ale uvědomuje, že o úspěšnosti se rozhoduje mnohem dříve, než se posadíte za jednací stůl. Nejde jen o pečlivou přípravu vyjednávací strategie a doplnění znalostí o zboží.

Důležitou roli totiž hraje schopnost navazovat se zákazníky hned od počátku dobré vztahy, umět se chovat, ovládat základní zásady etikety (kupříkladu neváhat v odpovědi na otázku, kdo první podává ruku) a především předkládat nabídku tak, aby byla řešením zákazníkova problému, nikoliv vaší potřeby vydělat. Kdysi jsem téměř hodinu přesvědčoval zákazníka všemi možnými argumenty o výhodnosti své nabídky. Když už jsem nevěděl, co ještě dodat, vzal v nastalém tichu můj prospekt a ukázal mi, kam ho pokládá – do šuplíku svého pracovního stolu na hromadu podobných materiálů od konkurence.

Význam tohoto gesta byl zřejmý – nedokázal jsem ho přesvědčit, že nepatřím mezi ostatní, že jsem něčím výjimečný. Úspěšné obchodní vyjednávání se tedy podobá divadelní hře – nejdříve musíte dopodrobna nastudovat roli a pak můžete improvizovat, abyste ukázali, co ve vás je. Že obchod není procházka růžovým sadem, o tom jistě nemusím nikoho přesvědčovat. Vedle úspěšných jednání se setkáte i s konflikty a zákazníky rozzlobenými na nejvyšší míru. Umění zvládnout tyto situace také patří k dovednostem vyjednávání.

Na kurzu dne 20.5.2008 se tedy setkáte jak s přípravou na jednání, tak s návodem, jak dát zákazníkovi nabídku, které neodolá. Naučíte se ji obhájit a provést zákrutami námitek, reagovat na triky a nakonec vše úspěšně uzavřít. A to vše si prakticky vyzkoušíte. Na osm hodin strávených s vámi při zajímavé práci se těší lektor Miloš Toman.

V případě zájmu o další podobně zaměřené kurzy najdete na stránkách www.edux.cz v kurzech pro veřejnost. Doporučujeme témata jako např. "Prodejní dovednosti" - komlexní kurz pro obchodníky, prodejce či majitele firem.  Dále "Akviziční prodej po telefonu" či "Komunikační dovednosti".


Zdroj: www.edux.cz